Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Občas vám skočí do postele celebrita

Stejně jako muži dokážou být některé ženy namyšlené. Jejich domýšlivost plyne z různých důvodů, někdy stačí, že mají dítě, které považují za malého génia, jindy se předvádějí v luxusním autě,

na které si samy nevydělaly, nebo mají bohatého manžela, nebo jsou prostě jen namyšlené na svůj vzhled manekýny. Nejhorší druh nadutosti projevují takzvané celebrity. Mladé mediální hvězdičky, které se přes postel vyšvihly do společnosti.

Nejnápadnější to bývalo v období vrcholných devadesátek. Tenkrát jsem ještě chodil na různé večírky. Jejich opulentnost se dala měřit s těmi z císařského Říma nebo z postsovětského Ruska. Čerství miliardáři kolaudovali svá sídla. Výstavnost podnikatelského baroka doplňovali vybraní hosté: politici, mafiáni, novináři a umělecké celebrity. „Podívej na ni,“ řekl kamarád, poradce ministra, „hraje v tom novým filmu, vypadá jako Esmeralda po česku!“

Proslýchalo se, že se vyspala s panem režisérem. Režisér vypadal jako starý prasák a ona jako jeho nevinná oběť. Měla velké hnědé kulaté oči, zvlněné kaštanové vlasy a pohyby gazely. Byla ještě mladičká, ale to jsme byli tehdy skoro všichni. Přetřásala se moje kniha, kterou jsem napsal o zákulisí údajného Sarajevského atentátu.

„Vy jste spisovatel?“ zeptala se mě Esmeralda.

Nečekal jsem, že by si mě všimla. Ona taková „star“ a já obyčejný pisálek, který se sem dostal jen náhodou.

„Taky bych chtěla psát,“ řekla.

Dala si koktejl Bloody Mary a svěřovala se mi. Asi jsem vzbudil důvěru, nebyl jsem z branže, mohla se otevřít. Ten tlak na ni byl obrovský. Šla z filmu do filmu, ale taky z postele do postele. Nebyla na to pyšná! Ale tak to chodí, když se chceš stát herečkou. Slavnou jako Adina Mandlová. Ta se vyspala s každým. Četl jsem její vzpomínky?

„Taky bych chtěla něco napsat. Od dětství si píšu deníček. Bavilo by mě sepsat svou minulost...“

„Jako Proust?“

„Hm, to je ten, co psal o hmyzu? Já mám radši víc sexu. Třeba toho, co napsal Obratník Raka?“

„Henry Miller.“

„Já jsem taky ve znamení Raka.“

Náš hovor se úspěšně rozvíjel. Nikdy by mě nenapadlo, že budu školit literaturu slavnou celebritu. Dozvěděl jsem se, že ji otčím zneužíval. Že ji matka musela dát na psychiatrii. Ale pak začala hrát divadlo. Vložila do umění všechny své zraněné city. Ve dvaceti ji nevzali na DAMU, ale potkala Víťu, to byl její první osudový muž, produkoval filmy.

„Nechceš trochu koksu?“

Esmeralda si nasypala bílý prášek na podšálek. Mezi prsty s dlouhými rudými nehty srolovala pětisetkorunu a nasála kokain.  

„A teď můžeme jet k tobě...“

K mému překvapení měla osobního taxíka. Zachovalý bavorák s tmavými skly, zřejmě to měla jako bonus ke smlouvě. Trvala na tom, že pojedeme ke mně a ona si půjčí nějakého Millera. Neprozřetelně jsem se se zmínil, že mám v knihovně Tiché dny v Clichy.

„Ty máš velkou knihovnu!“

Zapomněl jsem zmínit, že mám i ženu a dceru. Naštěstí byly obě dvě přes víkend u rodičů a já měl pré. Podal jsem jí knihu a ona si rozsvítila lampu nad starým gaučem. Vypadalo to, že si chce opravdu číst. Bylo to snad poprvé, kdy jsem sbalil ženu na sbírku románů.  

„Hmmm,“ řekla, když si kousek přečetla, „sprostý!“

„Naturalistický?“

Vedli jsme chvíli intelektuální debatu, která nikam nevedla. Zjistil jsem, že neví, co je surrealismus. Řekl jsem jí, že takové jsou její filmy. Trochu ji to urazilo. Nato se mi postavil. Byla okamžitě připravená, jako by na nic jiného nečekala. Chtěla ode mě pomoc při psaní knihy. Film je velmi prchavý, ona chce být věčná. Já jí to slíbil, když mi ho pěkně vykouří. Dělala všechno tak pokorně! Jako by ji k tomu vytrénovali. Odvedl jsem ji do postele. Kdy se mi poštěstí mít takovou sexbombu? Českou Esmeraldu? Celebritu, která dráždila fantazie tisíce mužských diváků?

Když jsem se ráno probudil, byla postel prázdná. Venku zářilo slunce. První, co jsem nahmatal, byly kalhotky. Takové lehké nic do dlaně. Na polštáři ležely zlaté náušnice a náhrdelník. Na podlaze večerní šaty. Hledal jsem ji všude, snad i na záchodě, ale nikde nebyla, jen lodičky s jehlami u dveří. Svíral jsem všechny její věci mezi prsty a vrtěl nechápavě hlavou.

Celebrita přes noc dokonale vyprchala...

 

68. kapitola z románu Otcovství

 

Autor: Jan Klar | středa 3.1.2018 12:43 | karma článku: 28,80 | přečteno: 2871x
  • Další články autora

Jan Klar

Nesmrtelné Otázky Václava Moravce

Ředitelé České televize se celkem pravidelně střídají, ale Václav Moravec a jeho Otázky zůstávají: Je na tom až něco zvrhlého, když si uvědomíme cestu mladého novináře k dnešní konformitě.

5.12.2023 v 11:52 | Karma: 38,65 | Přečteno: 1611x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Když koně umírají na Taxisově příkopu

Tuším, že to napsal K. Čapek, že vrchol animální krásy ztělesňuje hlava německého ovčáka a nejsem si jistý, že možná dodal, že i hlava tygra. Já bych k tomu přidal zjev závodního koně, před dostihem, jak jsem ho vídal

11.10.2023 v 11:52 | Karma: 21,18 | Přečteno: 635x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Poplatky ČT a ČRo je holý masochismus

Vynechám Českou televizi a její angažovanou bezduchost (zejména ve zpravodajství a publicistice) a napíšu něco o rozhlasu, na něhož platím taktéž povinné poplatky.

20.9.2023 v 11:52 | Karma: 33,42 | Přečteno: 903x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Utrýzněná moderátorka Linda Bartošová

Ten utrýzněný tón, který žadoní o pozornost, jako kdyby byl pro dnešní mladé ženy typický. Asi bych si dalšího „munchovského“ výkřiku nevšiml, kdyby se jistá Linda Bartošová

9.8.2023 v 11:50 | Karma: 29,24 | Přečteno: 1170x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Pár špatných momentů Česti Strakatého

Všiml jsem si, že i ti nejlepší z tzv. mileniánů, kteří jsou mezi námi, trpí určitým neduhem. Ten neduh se projevuje vždy, když se začnou vztahovat ke svobodě, většinou totiž vůbec neví, o čem mluví.

21.6.2023 v 11:44 | Karma: 30,39 | Přečteno: 816x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 208
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2833x
 www.klar-knihy.cz

 

 

Seznam rubrik