Deník spisovatele – A. Rychlíková, žalostný přínos pro společnost...
Když tak zpovzdálí sleduji společnost, je to až úděsné, jak mizernou má intelektuální úroveň. Všechny ty Cancel culture, Metoo a další směry mají jedinou myšlenku a to nenávist k bílému muži. Jejich představitelé (u nás třeba A2larm.cz) neřeší společnost obecně, nehledají neotřelé ideje, pouze šíří rasovou a genderovou nenávist. I ti chytřejší a snad i rozumnější jako Apolena Rychlíková opakují floskule z gender fakult a tím jejich vzdělání postrádá hloubku. Pak se ani nedivím, jakou úroveň má veřejný diskurz, ve kterém se už jen reaguje na to, kdo co vypustí za jedovatou slinu na svém twitterovém účtu.
Intelektuální přínos takových aktivistek rovná se nule. Jejich údělem je zjevně opakovat do úmoru naučenou mantru. Žijeme v rape kultuře, muži jsou predátoři, zničili životní prostředí atd. atd. Je opravdu žalostné, jak si vystačí se svými „traumaty“. Dokonce si je často hýčkají, podvědomě asi tuší, že bez nich by ničím nebyly. Je prostě náročnější vymanit se ze svého genderu a myslet jinak. Vlastně jsou ztělesněním segregace, životní status postavily na pohlaví. Už dávno se tomu nedivím, jsem jen zhnusen, jak upadá veřejný prostor. Cyklické myšlení, jehož jsme svědky, nikdy žádný skutečný progres nepřinese.
Tím progresem myslím kreativní podněty. Žádná společnost si nevystačí s omíláním nenávistných floskulí. Životně důležité jsou nové ideje, ať už v umění nebo ve filosofii, které mění vnímání. Taková změna přináší nové pohledy, pro vědu i politiku. Bez nich by společnost upadala, což se dnes úspěšně děje. Tyto podněty musí být podvratné a přitom obecné, takříkajíc pro všechny, nikoliv jen pro menšiny. Pro každý větší umělecký počin je nutné hledat nové poznání. V zásadě jde stále o totéž, o postavení člověka ve světě a jeho význam. Vypadá to až sysifovsky, ale každý nový střípek do mozaiky poznání má smysl.
Když např. říkám, že svět je bez prostoru a času, nese to důsledky, které ještě nikdo nemyslel. Stačí si představit svět o velikosti špendlíku, aby se nám změnila perspektiva. Jestli jediné, co je prokazatelné, jsou informace, všechno je virtuální databází. Nic víc není potřeba, abychom pochopili úplně nové konsekvence. Třeba, že skutečnost tvoříme vědomím, což je způsob, jak data hodnotíme. Všichni svět produkujeme (včetně zvířat či flóry) tím, že ho reflektujeme. Naše vnímání je způsob, jakým se vesmír ustanovuje, uzákoňuje a snad i rozpíná. Jestliže myslíme teorii relatitivity, prostě začne fungovat.
Právě role člověka tím mění svou perspektivu. Nemám rád vědeckou představu světa, která degraduje člověka na zrnko prachu. Skutečnost jsou data, která spoluvytváříme, vejde se do ní černá díra i Bůh. Kdo chce věřit v Boha, měl by chápat, že je skutečný, jelikož ho tvoříme. Nikoliv Bůh nás, ale my jeho. A tak by se dalo pokračovat: Je to prostě nová perspektiva, která mění lidskou zodpovědnost. Za naše konání, za činy na planetě Zemi nebo ve vesmíru. Jedině nový pohled může něco změnit, svobodně, nikoliv z donucení. Všechny chiliastické bludy, které drtí lidi, přenechme všem těm hysterickým aktivistkám...
Ukázka z knihy Deník spisovatele
Jan Klar
Nesmrtelné Otázky Václava Moravce
Ředitelé České televize se celkem pravidelně střídají, ale Václav Moravec a jeho Otázky zůstávají: Je na tom až něco zvrhlého, když si uvědomíme cestu mladého novináře k dnešní konformitě.
Jan Klar
Když koně umírají na Taxisově příkopu
Tuším, že to napsal K. Čapek, že vrchol animální krásy ztělesňuje hlava německého ovčáka a nejsem si jistý, že možná dodal, že i hlava tygra. Já bych k tomu přidal zjev závodního koně, před dostihem, jak jsem ho vídal
Jan Klar
Poplatky ČT a ČRo je holý masochismus
Vynechám Českou televizi a její angažovanou bezduchost (zejména ve zpravodajství a publicistice) a napíšu něco o rozhlasu, na něhož platím taktéž povinné poplatky.
Jan Klar
Utrýzněná moderátorka Linda Bartošová
Ten utrýzněný tón, který žadoní o pozornost, jako kdyby byl pro dnešní mladé ženy typický. Asi bych si dalšího „munchovského“ výkřiku nevšiml, kdyby se jistá Linda Bartošová
Jan Klar
Pár špatných momentů Česti Strakatého
Všiml jsem si, že i ti nejlepší z tzv. mileniánů, kteří jsou mezi námi, trpí určitým neduhem. Ten neduh se projevuje vždy, když se začnou vztahovat ke svobodě, většinou totiž vůbec neví, o čem mluví.
Jan Klar
Marek Prchal - chlapec z laciného kraje
Nemám nic proti lidem, kteří se vymykají, jsou trochu ujetí, když to, co dělají, je v něčem inspirativní. Ale být extravagantní, abych dělal určité pózy, neboť marketing typu, který dělá p. Prchal je bohužel pouze kalkul
Jan Klar
Histrióni zase jednou slavili Českého lva
Zdá se, že ta umělost, kterou s sebou nese mediální svět, potažmo svět soc. sítí, současníky znervózňuje. Neumí k ní přistoupit přirozeně jako k tomu, co je součástí stále stejné reality.
Jan Klar
Špatné divadlo, které se v Česku hraje 2
Špatné divadlo, které se v Česku hraje, vrcholilo poslední tři měsíce, kdy probíhala prezidentská kampaň. Ještě nikdy jsem neviděl tolik „slušných“ lidí fandit jako ve wrestlingové aréně.
Jan Klar
Takové normální zabíjení statisíců zvířat...
Nemůže být většího kontrastu v dnešní době. Na jedné straně prezidentská fraška, nekonečná duchaprázdnota, nanicovatost kampaně, společenský trapas, náhražka témat, černobílost, kdy se lidé dělí na anděly a ďábly
Jan Klar
Válka proti mužům už nějaký čas eskaluje...
Ten radikální řez mezi autenticitou a pózovitostí, která dnes převládá, jsem zahlédl nedávno na DVTV. Pan Veselovský si pozval J. Mareše, bývalého kriminalistu, úspěšného scénáristu Případů 1. oddělení.
Jan Klar
Blondýnka, co ji muži trápili, až ji zabili...
Až na čestné výjimky je současný film mrtvý, jsou už jen prefabrikáty, co se tváří jako reflexe doby. Největší zájem budí marketingově promyšlené výrobky z Netflixu, jako např. Blonde, film o Marilyn Monroe,
Jan Klar
Pozadí událostí: klišovité, plytké až nudné
Když někdo nazve svůj seriál Pozadím událostí, zřejmě by se dalo čekat, že nám odkryje něco, co není až tak běžně zjevné. Jenže se dočkáme jen staré známé manýry, která semele vše, co je zrovna módní, aby ukázala, jak je in,
Jan Klar
Deník spisovatele – hezká baba, chlapi, to má na světě nejlehčí…
Někdy až žasnu, čím se chytré hlavy zabývají v zemi, která je jen kousek od války, kde se vraždí lidé, zatímco u nás se píší chytré recenze na zcela hloupé knihy, naposledy Bílou vodu
Jan Klar
Deník spisovatele – krom dlouhých nohou Daniely Písařovicové 2
Co je to vůbec dekadence, o které tak často píšu? Je to jev, kdy určující, byť úzká vrstva společnosti, žije postmateriálně. Zatímco většina lidí marní své životy tím, že tupě konzumuje,
Jan Klar
Deník spisovatele – krom dlouhých nohou Daniely Písařovicové
Nebýt dlouhých nohou moderátorky nemělo by význam Magnesii Literu zmiňovat, odráží jen to, co je fenoménem společnosti, totiž její dekadenci, která trvá už dvě desetiletí.
Jan Klar
Deník spisovatele – v Africe hladomor a v Evropě trapný konzum...
Válka na Ukrajině s sebou nese různá rizika, aspoň média už měsíc hrozí, že veliká obilnice na Dněpru letos selže a bude hladomor, milión hladových lidí se pohne do Evropy.
Jan Klar
Deník spisovatele – v kriminále jsem seděl asi jenom třikrát…
Jediné, v čem mají Rusové bohužel pravdu je to, že Západ je už dlouho dekadentní, projevuje se to dnes a denně od politiků až po různé celebrity vytvářející iluzi, že žijeme pravdivě,
Jan Klar
Deník spisovatele – odhodili lopaty a vzali do rukou samopaly...
Kromě zbytečného utrpení, umírání a mrzačení lidí je odporné, jak Rusové ničí celá města i s jejich historií. Mám rád architekturu, myslím si, že je pouze málo činností,
Jan Klar
Deník spisovatele – Toillete ist unten, keine .........., please!
Bavil jsem se s člověkem, který má na starost zařízení pro utečence, a ten mi říkal, že by do nich vzal všechny Ukrajince na úkor těch, co tam jsou, decentně řečeno grázlů z Blízkého východu.
Jan Klar
Deník spisovatele – jasně, dnešní utečenci z Ukrajiny jsou jako my
Nemůžu říct, že by má první zkušenost s Ukrajinci byla dobrá, tehdy, když jsem hlídal panelárnu, pobodal jeden dělník druhého a pak založil požár na ubytovně. Bylo to k večeru,
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |