Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Velkým děvkařem proti své vůli

Jak se z člověka stane děvkař? Je to proto, že si tím něco dokazuje, že si na něco hraje, že je moc nesmělý nebo vnitřně nejistý, možná i zakomplexovaný, 

nebo to vychází z pocitu, že vás někdo zklamal? V mém případě to způsobila jistě celá plejáda těchto důvodů, ale hlavní bylo především obrovské rozčarování, které mi připravila svou zradou Valérie.  

Probudila ve mně ďábelské mocnosti. Nikdy bych si nepomyslel, že se taková temnota ve mně skrývá. Přijít ze dne na den o lásku, o dítě, o naději, je příliš velká „jobovka“. Musel jsem se z toho vymanit. Měl jsem příliš energie, příliš milostné síly. Jako by se ze mě stal Faust. Jako kdybych se upsal ďáblu, který mě obdařil nadpřirozenými schopnostmi. Mladý zasněný muž najednou objevil svou výřečnost. 

„Ty bys měl hrát divadlo!“  řekla mi kolegyňka Zuzka, holka, kterou jsem tehdy bral na reportáže.

Nepopírám, že jsem se před ní trochu předváděl. Chtěl jsem ji dostat do postele za každou cenu.

„Rozcupoval jsem ho, viď?“

Dělali jsme rozhovor s ministrem vnitra. Byl vyhlášený námořník, ale jako politik byl nemožný.

„No, já zírám!“ vzdychla.

Byla ještě naivně upřímná. Zcela bezděčně se jí v očích objevil obdiv a ten, jak každý muž ví, je uvítací branou k sexu.

„Co si dát někde kávu?“

Zavedl jsem ji do bistra u Kouče. Právě tam, kam jsem zavedl Valérii tehdy, když jsem se s ní pomiloval. Právě tam, kam jsem zavedl později mnoho dalších svobodných i vdaných žen.

„Rum?“ zeptal se Kouč.

„Dvojitej!“

Zuzka si dala místní chloubu podniku. Barevný sladký koktejl, Malibu, nebo jak se to jmenovalo. Směs všehochuti, která měla člověka navnadit k dalšímu pití. K dlouhému cucání brčkem. K dlouhým polibkům. Ke zmatenému sexu, který neměl hlavu ani patu.

„Ty sis nedal pozor?!“ vyjekla nad ránem.

Kašlal jsem na všechno, na city, na ochranu i na morálku. Prchavá rozkoš byla jediná hodnota. Prostě jsem si ji vzal. Sama se nabídla, byla svolná, její vlastní volba. Jestli se snad zamilovala, její chyba. Láska je stejně jen blud infantilních závisláků.

„Ty máš něco s Monikou?!“

Monika šéfovala editorům. Byla čtyřicetiletá, zachovalá, dvakrát rozvedená, velmi pyšná, stále při chuti.

„Jak tě to mohlo napadnout?“ podivil jsem se.

Je pravda, že jsem se s Monikou už scházel. Vlastně si mě sama pozvala, nejdřív do kanceláře a pak i soukromě. Velká šéfová. Postrach novinářů. Prsatá blonďatá bestie.

„Četla jsem váš článek.“

„Ano?“

„Tolik překlepů jsem snad ještě neviděla!“

Pak se mi v posteli svěřila, že mě žere. Ach, tolik ženské lstivosti. To jejich věčné klamání tělem. Tolik snahy vynakládané na předstírání. Mohl to mladý bujný muž brát při vší úctě vážně?!

„Ty máš něco se Zuzanou?!“ zeptala se.

„Jak tě to mohlo napadnout?“

Brzy jsem se sblížil i s manželkou šéfredaktora. Kvůli Zoře, jak se jmenovala, jsem se vzdělával. Chodil jsem do divadel. Na vernisáže. Zíral dlouze na abstraktní obrazy. Poslouchal Zořin výklad. Smála se velmi vkusně. Byla taková i v posteli. A pak zase mluvila. To jsem se naučil, že je musím nechat vypovídat. Co má mít dokonalý muž? Nebeskou trpělivost s jejich rozmary se špetkou ďábelskosti, aby se nenudily.

„Ty máš něco s Monikou?!“

„To je minulost.“

Zahrával jsem si s jejich žárlivostí. Využíval jejich ješitnosti, sebestřednosti nebo nejistoty. Navzájem se předháněly. Jedna druhé dokazovala, že právě ona je ta pravá. Obnažoval jsem je až na kost. Jejich křehké duše se mi třepotaly v dlaních. Vytvářel jsem nepřehlednou síť. Chytal do ní další a další oběti. Lezl jsem z jedné na druhou jako pavouk.   

„Někoho tam máš,“ řekl mi v bistru Kouč.

U jednoho stolku seděla Zuzana, Monika i Zora. Vesele se usmívaly. První mi řekla, že jestli má AIDS, zabije mě. Druhá mi nafackovala. Třetí řekla, že mě její muž vyhodí. Začal jsem mít strach. Moje ďábelskost zmizela. Pod maskou cynika se objevil ten nesmělý kluk. Zoufalý alkoholik ztracený v pavučině děvkařských vztahů...

Jediné východisko bylo oženit se.

 

8. kapitola z knihy Otcovství

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Klar | středa 24.8.2016 12:46 | karma článku: 26,20 | přečteno: 1285x
  • Další články autora

Jan Klar

Nesmrtelné Otázky Václava Moravce

Ředitelé České televize se celkem pravidelně střídají, ale Václav Moravec a jeho Otázky zůstávají: Je na tom až něco zvrhlého, když si uvědomíme cestu mladého novináře k dnešní konformitě.

5.12.2023 v 11:52 | Karma: 38,65 | Přečteno: 1612x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Když koně umírají na Taxisově příkopu

Tuším, že to napsal K. Čapek, že vrchol animální krásy ztělesňuje hlava německého ovčáka a nejsem si jistý, že možná dodal, že i hlava tygra. Já bych k tomu přidal zjev závodního koně, před dostihem, jak jsem ho vídal

11.10.2023 v 11:52 | Karma: 21,18 | Přečteno: 635x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Poplatky ČT a ČRo je holý masochismus

Vynechám Českou televizi a její angažovanou bezduchost (zejména ve zpravodajství a publicistice) a napíšu něco o rozhlasu, na něhož platím taktéž povinné poplatky.

20.9.2023 v 11:52 | Karma: 33,42 | Přečteno: 903x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Utrýzněná moderátorka Linda Bartošová

Ten utrýzněný tón, který žadoní o pozornost, jako kdyby byl pro dnešní mladé ženy typický. Asi bych si dalšího „munchovského“ výkřiku nevšiml, kdyby se jistá Linda Bartošová

9.8.2023 v 11:50 | Karma: 29,24 | Přečteno: 1170x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Pár špatných momentů Česti Strakatého

Všiml jsem si, že i ti nejlepší z tzv. mileniánů, kteří jsou mezi námi, trpí určitým neduhem. Ten neduh se projevuje vždy, když se začnou vztahovat ke svobodě, většinou totiž vůbec neví, o čem mluví.

21.6.2023 v 11:44 | Karma: 30,39 | Přečteno: 816x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Konec války připomněly stíhačky. Neotevírejme dveře zlu, apeloval Pavel

8. května 2024  8:50,  aktualizováno  11:21

Lidé si ve středu na různých místech Česka připomínají výročí konce druhé světové války. Nejvyšší...

Státy EU se shodly na podobě migračního balíčku. Češi se zdrželi

8. května 2024  10:59,  aktualizováno  11:18

Aktualizujeme Zástupci členských států Evropské unie ve středu v Bruselu potvrdili shodu na konečné podobě...

USA pozastavily dodávky zbraní Izraeli. Nechtějí dál zvyšovat počty obětí

8. května 2024  10:51

Administrativa amerického prezidenta Joe Bidena pozastavila dodávku tisíců zbraní do Izraele, a to...

Staletá tradice vzala za své. Britský pánský klub vpustí do svých řad ženy

8. května 2024  9:59

Jeden z nejstarších a nejslavnějších londýnských pánských klubů Garrick Club v úterý rozhodl, že do...

  • Počet článků 208
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2833x
 www.klar-knihy.cz

 

 

Seznam rubrik