Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Znetvořená tvář mladého V.K.

Připadal jsem si, jako kdybych zažíval nečekané déjá vu. Stejná gesta, stejná slova, stejný projev jako kdysi, když jsem chodil na tiskovky bývalého premiéra, později prezidenta, který si rád nechal říkat V.K. 

Jeho syn mluvil stejně, jen tvář měl jinou, znetvořenou vadou. Tu vadu jste po čase přestali vnímat, ale ve světle pódia to přece jen občas problesklo hlavou. Kdyby junior nechtěl jít do politiky, asi by to nikdo neřešil. Takhle to bilo bohužel do očí...

„Nazdar, Majkle!“ zahulákal jeden fotoreportér.

Můj spolužák ze základky, Tonda, přezdívaný Tonny. Za socíku jsme si rádi hráli na drsné amerikány. Ať už kvůli kovbojkám nebo kvůli Kmotrovi. Právě Tonny ten film sehnal na videu. Později na střední nám pouštěl Zjizvenou tvář, tu měl nejradši. Sám se v dětství popálil tak, že měl sežehnuté ucho, část obličeje a celý krk. Ucho zakrýval dlouhými vlasy a na tváři měl plastiku. Jinak se od dětství zase tak nezměnil.

„Sleduješ toho rozumbradu?“ nadhodil.

Pokrčil jsem rameny, byl to můj džob. Měl jsem napsat o tom, o čem junior na  briefingu mluvil. Žádný vlastní názor, to jsem se už naučil. Mohl jsem si o tom něco myslet, ale neventiloval jsem to. Kdo zažil zblízka politiku starého V.K., věděl, že je možné úplně všechno. 

„Koukej na ten jeho škleb!“ řekl Tonny.

Vypadalo to, že je tím fascinovaný. Už dávno jsem si ověřil, že každý se zaobírá hlavně sám sebou. Kdo má nějaký komplex, stále o něm mluví, víc nebo míň skrytě. Nemůže se nad něj povznést. Tonny nosil dlouhé vlasy už na škole, kvůli svým popáleninám. Dělal humorné narážky, když někomu narostl uhrák na nose. Líbila se mu ta nejhezčí holka ve třídě. Potom, co ho odmítla, začal kreslit její karikatury.

„Antoníne,“ řekla mu třídní učitelka, „přestaň dělat blbosti a přihlaš se na střední grafickou...“

Tonny vystudoval UMPRUM a profesionálně fotil. Dělal pro noviny, ale časem se proslavil i jako portrétista. Jeho záliba, pokud jsem mohl soudit, byla stále stejná: odhalené dívčí šíje. Žádné akty, nahotinky, ale obličeje, uši a krky mladých holek. Fotil různé herečky, zpěvačky i modelky. Hlavně, když měly kůžičku k zulíbání.

„On mi pokousal ucho!“ brečela spolužačka na táboře.

„To máš za Van Gogha!“

Dělal jim cucfleky jako maniak. Ne, že by se mi osobně holky nelíbily, ale už tehdy jsem spíš chlastal. Měl jsem špatné geny. Jako kdyby si každý nosil svůj mindrák v sobě. Já tátovo pití. Někdo jiný zase postižení. Za to přece žádný z nás nemůže! Nemůže za to, že jeho otec byl prezident. A že se s tím musí vyrovnat zvýšenou arogancí. 

„To rovnostářství je šílený!“ slyšel jsem juniora, „hájíme každou rostlinku, žabičku a menšinu, která křičí o svý práva. Tímhle tempem tady všichni rychle zdegenerujeme…“

Nelíbil se mi styl, jakým to říkal. Právě postižený jako on by měl mít větší nadhled. Ale to je to, co právě nejde čekat. Nikdo nemůže překročit svůj stín ani handicap. Jen dohání normu. Jako kdyby dopředu útočil proti svému nepříteli. Tomu, kterého měl od dětství v hlavě.

„Čím větší mindrák, tím větší vůle k moci,“ řekl jsem, když jsme s Tonnym vyšli z tiskovky.

„A co ty? Pořád piješ?!“

Zakroutil jsem hlavou.

„Nechceš zajít večer do aťasu?“

„Copak, nový objev?“

Vzpomněl jsem si na to, jak jsem u něj nedávno seděl. Zatáhl mě na nějaké své noční focení. Měl objednanou slavnou herečku. Přišla už trochu rozjařená, asi po jevištní děkovačce. Sálala z ní energie. Krásné rysy, dokonalá pleť. Velmi jemný, decentní make up.  

„Umyj si to,“ řekl jí Tonny, „nefotím chemii!“  

V plánu byl portrét, ale svlékla se do kalhotek. Tonny trval na holém dekoltu, aby ho nic nerušilo.

„Ach, ta čerstvá kůžička…“

Nalévali se šampusem. Já se držel whisky. V tom ostře osvětleném ateliéru mi přišlo všechno přízračné. To, jak se herečka dokázala odvázat. Naše pohledy jí dělaly viditelně dobře. Svlékla se celá, takže jí mohl Tonny zabrat dekolt z větší dálky. Ale to Tonny neměl v úmyslu. Osahával jí ucho, aby ho uvolnil ze záplavy světlých vlasů. Musela zvednout bradu do výšky a vypnout dlouhý bílý krk. Tonny vypadal v rauši, asi měl erekci. Já se držel láhve. Připadalo mi, že jsem v jednom velkém obludáriu.

„Ty máš tvářičky jako broskvičky!“ zamumlal Tonny a olízal jazykem hereččin obličej, krk, uši a pak i její ňadra.

„Já tě celou sežeru…“

 

58. kapitola z knihy Otcovství

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Klar | středa 4.10.2017 12:12 | karma článku: 27,44 | přečteno: 2893x
  • Další články autora

Jan Klar

Nesmrtelné Otázky Václava Moravce

Ředitelé České televize se celkem pravidelně střídají, ale Václav Moravec a jeho Otázky zůstávají: Je na tom až něco zvrhlého, když si uvědomíme cestu mladého novináře k dnešní konformitě.

5.12.2023 v 11:52 | Karma: 38,65 | Přečteno: 1612x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Když koně umírají na Taxisově příkopu

Tuším, že to napsal K. Čapek, že vrchol animální krásy ztělesňuje hlava německého ovčáka a nejsem si jistý, že možná dodal, že i hlava tygra. Já bych k tomu přidal zjev závodního koně, před dostihem, jak jsem ho vídal

11.10.2023 v 11:52 | Karma: 21,18 | Přečteno: 635x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Poplatky ČT a ČRo je holý masochismus

Vynechám Českou televizi a její angažovanou bezduchost (zejména ve zpravodajství a publicistice) a napíšu něco o rozhlasu, na něhož platím taktéž povinné poplatky.

20.9.2023 v 11:52 | Karma: 33,42 | Přečteno: 903x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Utrýzněná moderátorka Linda Bartošová

Ten utrýzněný tón, který žadoní o pozornost, jako kdyby byl pro dnešní mladé ženy typický. Asi bych si dalšího „munchovského“ výkřiku nevšiml, kdyby se jistá Linda Bartošová

9.8.2023 v 11:50 | Karma: 29,24 | Přečteno: 1170x | Diskuse| Ostatní

Jan Klar

Pár špatných momentů Česti Strakatého

Všiml jsem si, že i ti nejlepší z tzv. mileniánů, kteří jsou mezi námi, trpí určitým neduhem. Ten neduh se projevuje vždy, když se začnou vztahovat ke svobodě, většinou totiž vůbec neví, o čem mluví.

21.6.2023 v 11:44 | Karma: 30,39 | Přečteno: 816x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

VIDEO: Boeing nouzově přistál v Istanbulu, neotevřel se mu podvozek

8. května 2024  12:41

Nákladní letadlo Boeing společnosti FedEx Airlines ve středu přistálo na istanbulském letišti bez...

Protiruská hysterie, odmítla Moskva zapojení do žhářského útoku v Londýně

8. května 2024  12:39

Ruské ministerstvo zahraničí ústy své mluvčí Mariji Zacharovové odmítlo jakýkoliv podíl na...

USA pozastavily dodávky zbraní Izraeli. Nechtějí dál zvyšovat počty obětí

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  12:17

Administrativa amerického prezidenta Joe Bidena pozastavila dodávku tisíců zbraní do Izraele, a to...

Konec války připomněly stíhačky. Pavel povýšil ředitele BIS na generálmajora

8. května 2024  8:50,  aktualizováno  12:17

Lidé si ve středu na různých místech Česka připomínají výročí konce druhé světové války. Nejvyšší...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

  • Počet článků 208
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2833x
 www.klar-knihy.cz

 

 

Seznam rubrik